Hillerod: Frederiksborg Kalesi

Kopenhag’taki son günkü programımızda Hillerod kasabasındaki Frederiksborg Kalesini ve sonrasında trene atlayıp İsveç’in Malmö şehrini görmek var. Uçağımız gece bir buçukta dolayısıyla eşyalarımızı toparlayıp akşam almak üzere yola koyuluyoruz.

Hillerod kasabası Kopenhag’ın turistik haritasında minicik bir yerde yapılacaklar listesine eklenmiş fakat eğer Kopenhag’ta bir süre yaşamış yöneticim bana Hillerod kasabasını mutlaka görmemi tavsiye etmeseydi sanıyorum bu gizli cenneti göremezdik dolayısıyla gittim gördüm ve ben de mutlaka gitmenizi öneriyorum.

FullSizeRender (1)

Hillerod’a Nasıl Giderim?

Hillerod kasabası trenle Kopenhag’a 45 dakika uzaklıkta ve tren yolculuğu çok keyifli ve konforlu. Kopenhag Tren İstasyonundan tren biletinizi kiosklardan gidiş-dönüş satın alabilirsiniz.

FullSizeRender (2)

Hillerod Kasabasında Bir Pazar Günü

Keyifli ve oldukça hızlı bir tren seyahatinden sonra Hillerod’a varıyoruz. Yolda masal kitaplarından fırlamışçasına duran evleri görmek pek keyifliydi. Hava güneşli, öyle ki aylardan Mart, Kuzey Avrupa’dayım ve resmen kabanımı çıkarmak istercesine sıcak. Tren istasyonundan çıkınca yönlendirmeler biraz yetersiz. Eğer yolunuz bir gün Hillerod’a düşerse tren istasyonundan çıktıktan sonra yolun karşısına geçin ve dümdüz karşınızdaki caddeye doğru yürüyün. Zira yönlendirmeler oradan başlıyor :)

fr2

Sokaklar inanılmaz sessiz. Avrupa’da Pazar günleri genel olarak sessiz ve sakin fakat nüfusu otuz bir bin kişilik olan bu kasabada sokakta adeta sadece biz vardık. Çok kısa bir yürüyüşten sonra Hillerod’un meydanına varıyoruz. Küçük bir meydan, meydana konumlanmış bir belediye binası ve meydanın etrafını çevreleyen kafeler, restoranlar… Küçük meydandan kendinizi aşağı doğru bıraktığınızda hikaye başlıyor.

FullSizeRender

Masmavi bir göl, mini mini sarışın çocuklar ve aileleri, ve martılar. Bu tablo o kadar güzeldi ki göl kenarına doğru yürüdük.

Frederiksborg Kalesi

Tam karşımızda turuncu kiremitli, yemyeşil ağaçların içindeki su kalesi; Frederiksborg Kalesini gördük.

Görüntü enfesti. Yine hiç bilinmeyen bir yer keşfetmiştik ve çok mutluydum.

FullSizeRender

Frederiksborg Kalesi, İskandinavya’daki en önemli ve en büyük Rönesans dönemi yapılarından. 1600’lerin başında Royal House olarak inşaa edilmiş. Günümüzde ise Ulusal Tarih Müzesi olarak kullanılıyor. O dönemde kraliyet ailelerinin düğünleri bu kalede yapılıyor. Fakat 19. yüzyılın ortalarında büyük bir yangın geçiriyor ve kalenin büyük bir bölümü bu yangından çok büyük bir hasar alıyor. Danimarka’nın vedai iftiharı Carlsberg kaleyi yeniden inşaa ettiriyor. (Bu arada ilk kez “vedai iftihar” kelimesini cümle içinde kullandım :) )

Bu su kalesinin içinde bazı odalar var ki nefesimi tutup adeta tavanını izledim. Bununla birlikte Danimarka’nın ünlü ressamlarına ait portlerini görebileceğiniz bir bölüm de var. En çok etkilendiğim yerlerden biri de kalenin Barok stili bahçesi. Biz aynı gün Malmö’ye de gideceğimizden bahçede çok vakit geçiremedik ve içinde biraz yürüdükten sonra tren istasyonuna geri döndük. Bahçenin içinde yaz aylarında açık olan bir kafe bile var.

FullSizeRender (4)

Eğer yolunuzu Danimarka’ya düşürdüyseniz yarım gününüzü mutlaka Hillerod’taki bu su kalesini görmeye ayırın.

İnanın çok keyif alacaksınız.

Frederiksborg Kalesini 1 Nisan-31 Ekim tarihleri arasında 10:00-17:00,  1 Kasım-1 Nisan tarihleri arasında 11:00-15:00 saatleri arasında ziyaret edebilirsiniz. Daha güzeli ise kale haftanın tüm günleri açık!

FullSizeRender (3)

Ben Malmö yazısını yazarken siz Hillerod yazımın keyfini çıkarın :)

Dünya benim evim’i facebooktan, instagramdan takip edebilirsiniz.

Kopenhag Gezi Rehberi yazım için tıklayınız.

Kopenhag: Dünyanın en bisiklet sever şehri yazım için tıklayınız.

Christiana: Düzenin içindeki düzensizlik yazım için tıklayınız.