1,5 Saatte Kavala’yı Nasıl Gezdim?

Yazlık bi’ oteldeyiz, eski ve şehre 30 dakika uzaklıkta… Turla gitmenin dezavantajı ama takılmıyorum zaten sadece uyuduk diyorum ve geçiştiriyorum. Uyanıp hazırlanıyoruz ve saat 08:30’da yola çıkıyoruz. İstikamet Kavala

Turuncu minibüs

Otobüsteki teyzoşlar akşam tavernaya gitmişler, baya göbek atmışlar ve eğlenmişler sabah 8:30 ama enerjileri tavan! Tur rehberimiz henüz uyanamamış sesiyle günün rotasını anlatıyor. Önce Kavala’ya gideceğiz ve ardından İskeçe Karnavalına

Selanik’ten Kavala 1,5 saat ve yol pek keyifli. Ege denizi kıyısında yemyeşil doğa eşliğinde yolculuğumuz devam ediyor ve Kavala’ya varıyoruz… Öncelikle Kavala’ya tepeden bakmak için mola veriyoruz. Denizin ortasına doğru uzanan limanı görünce Kavala’nın Osmanlı döneminde önemli bir ticaret merkezi olduğunu tahmin ediyorum nitekim okuduğum makalelerde bunu doğruluyor.

Sakin Kavala

Kavala

Yunanistan’ın Ege kıyısına konumlanmış güzel şehir. Osmanlı döneminde Balkanlar’ın en önemli merkezlerinden biri. Kavalalı Mehmet Ali Paşa’nın (Osmanlı İmparatorluğu’nun Mısır Valisi) doğduğu yer. Kavala, yaklaşık 525 yıl boyunca Osmanlı Devleti’nin bir parçası. Şehir II. Balkan Savaşı’nda Yunanların hakimiyeti altına giriyor.

Kavala, çok sakin ve sessiz bi’ şehir. Küçük bi’ kordonu ve kordon boyunca palmiyeleri var. Çok uzun süre Osmanlı İmparatorluğu altında kaldığından şehrin mimarisinde Osmanlı etkisini çok bariz görebiliyorsunuz zira evler tipik Osmanlı evleri.

Kavala sokakları

Kavala mimarisi

Su Kemeri

Kavala’da hala Osmanlı döneminden kalan çok sayıda yapı var. Şehrin en önemli yapılarından biri Osmanlı döneminden kalma, Kanuni Sultan Süleyman ve İbrahim Paşa tarafından yaptırılan su kemeri ve hala çok iyi durumda, hayran olmamak mümkün değil.

Kavala'da bi' duvar

Aziz Paul Kilisesi (İbrahim Paşa Camii)

Su kemerinin çok yakınında yine yarı cami yarı kilise gibi görünen bir yapı çıkıyor karşımıza. Günümüzdeki ismi Aziz Paul Kilisesi, Osmanlı’daki adı ile İbrahim Paşa Camisi, Kanuni Sultan Süleyman’ın vezirlerinden Pargalı İbrahim Paşa tarafından yaptırılmış. Cami, Lozan Antlaşması’ndan sonra kiliseye çevriliyor ve minaresi yıkılıp yerine çan kulesi yaptırılıyor. Görünen o ki tarih boyunca Yunanlar ve Türkler kiliseyi camiye ya da camiyi kiliseye çevirme konusunda bayauğraşmışlar. Kilisenin giriş kapısında hala Arapça bir yazıt bulunması da trajikomik olmuş.

Kilise gibi cami gibi

Vaktimiz kısıtlı dolayısıyla Arnavut kaldırımlı yokuştan eski şehrin içine doğru ilerliyoruz. Hediyelik eşya satan yerler Türklerle dolu, raflarda sallanan nazar boncukları :)

Kavala Kurabiyesi

Kavala deyince aklıma ilk gelen şey ne cami, ne Pargalı ne de su kemeri. Aklıma gelen ilk şey ku ra bi yee!

Bol pudra şekerli, ısırdığında ağızda dağılan, bol bademli enfes kurabiye! Şuan yazarken bile ağzım sulandı! Neyse ki evde bi paket daha var :) Kurabiye deyince yolumuzun üzerinde karşımıza çıkan Boulangerie Boutique’te oturup ev yapımı Kavala kurabiyelerinden yedik. Mekanın sahibi pek tatlı ve nazik bi’ kadındı. Kurabiyelerine bayıldık! Kakaolu Kavala kurabiyesi bile yedik. Size tavsiyem hazır kutu kurabiyelerden almayın! Kavala’ya gelin ve kurabiyelerinizi buradan alın :)

Kavala Kurabiyecisi

Kurabiyeci

Vaktimiz dolmak üzereydi, biraz daha yürüyüp etrafı inceledikten sonra sahile indik ve Kavala’da yapılacak en güzel şeyi yaptık: kalamar & bira!

Kavala’nın deniz mahsülleri pek meşhurmuş. Tüm balık ürünleri taptaze ve çok ucuz. Koca bi tabak kalamar ve iki biraya 10 euro ödedik! Kalamarı gerçekten çok lezzetliydi, sahilde sarı masa örtüleri olan bu restoranda mutlaka yemek yiyin eğer aç değilseniz sadece kalamar söyleyin bizim gibi. Restoranın adı yunanca olduğu ve internette latin alfabesi ismini bulamadığım için yazamıyorum ama şöyle bir şeydi; EM(M’yi yana yatırınJ)TIAOPIO Restaurant :)

Kavala restaurant

Restaurant

Kalamar

Yunanistan’daki en karmaşık ve en bize benzemeyen şey alfabeleri :)

Yazın tekrar Kavala’ya gelmek üzere vedalaşıyoruz çünkü Kavala’dan feribotla 45 dakika uzaklıktaki Tasos adasına gitme planını çoktan yaptık!

Ege denizi

Kavala evleri

Kavala sahil 2

Dünya benim evim’i facebooktan ve instagramdan takip edebilirsiniz :)

12 Saate Selanik yazım için tıklayınız.

İskeçe Karnavalı yazım için tıklayınız.

Tasos Adası yazım için tıklayınız.

10 Maddede Atina Rehberi yazım için tıklayınız.

Halkidiki Gezi Rehberi yazım için tıklayınız.

Denizden babam çıksa yerimcilerin cenneti: Yunan mutfağı yazım için tıklayınız.

Bunları da okumak isteyebilirsin

Bu konuda söyleyecek bir şeylerin olmalı